ZAGADNIENIA :
IT- Technologia informacyjna całokształt zagadnień, metod, środków i działań związanych z przetwarzaniem informacji.Stanowi połączenie zastosowań informatyki i telekomunikacji, obejmuje również sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie, a także narzędzia i inne technologie związane ze zbieraniem, przetwarzaniem, przesyłaniem, przechowywaniem, zabezpieczaniem i prezentowaniem informacji. Dostarcza ona użytkownikowi narzędzia, za pomocą których może on pozyskiwać informacje, selekcjonować je, analizować, przetwarzać, gromadzić, zarządzać i przekazywać innym ludziom..
SMS wysyła się pod numer abonenta sieci telefonii komórkowej lub stacjonarnej. Wszystkie produkowane obecnie telefony komórkowe i niektóre telefony używane w sieciach stacjonarnych umożliwiają zarówno odbieranie, jak i wysyłanie tego typu wiadomości. Pierwszy w historii tekst SMS-em został wysłany 3 grudnia 1992 r. z Wielkiej Brytanii.
Komunikatory internetowe – programy komputerowe pozwalające na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet . Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji.
Najpopularniejsze :
- Skype
- Gadu-Gadu
- Tlen
- Facebook Messenger
- TeamSpeak
List elektroniczny, E-mail - to jedna z usług internetowych, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych (listów elektronicznych).
Wraz z wiadomością tekstową można przesyłać dane innego typu w formie tzw. Załączników.
E-mail został wymyślony w roku 1965.
Reklama – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki). Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.Celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę.
Serwis społecznościowy — to serwis internetowy, który istnieje w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. Tworzy tak zwane media społecznościowe.
Główne rodzaje serwisów społecznościowych:
- ogólne (np. Facebook, Google+)
- skierowane do konkretnych grup społecznych (na przykład byłych uczniów – polskim przykładem takiego portalu jest nk.pl)
- skierowane na dzielenie się konkretnymi treściami (YouTube, Flickr, Fotka.pl)
- łączące grupy zamknięte, do których można dostać się poprzez zaproszenie od innego użytkownika (np. kiedyś Grono.net)
- dające internautom możliwość prowadzenia własnych profili – stron (np. Friends.pl, Myspace)
- dziennikarstwa obywatelskiego (EIOBA.pl, Wiadomości24.pl, Interia360, Nowy Ekran,Salon24.pl)
Blog - rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie
wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika
sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę
blogosfery.Blogi zawierają osobiste przemyślenia, uwagi, komentarze, rysunki,
nagrania (audio i wideo) - przedstawiają w ten sposób światopogląd
autora.
Rodzaje blogów :
- blog tekstowy — najczęściej wykorzystywanym środkiem wyrazu jest tekst; blogi tego typu są najpopularniejsze,
- mikroblog — poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego lub dwóch zdań,
- linklog — zasadniczą zawartością są odnośniki do innych treści, czasem opatrzone komentarzem
- fotoblog — podstawową treść stanowią fotografie
- wideoblog — podstawową treść stanowią filmy
- audioblog — jego treść stanowią pliki audio
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz